NicoRoel.reismee.nl

De oversteek naar..... en de eerste dagen op het Zuider Eiland.

Hallo allemaal,

Inmiddels aangekomen in Westport na een regenachtige dag door de bergen zitten we in een gezellig huis.Straks gaan we even kijken naar de zeehonden die hier volgens de folders en reisboeken op een rots behoren te liggen.

Vandaag(donderdag)zijn we de Swing Bridge in Buller's Gorge overgelopen, dwz overgewiebeld.Het is een hangbrug over de rivier de Buller.Het was best eng;het was nat, zowel in de diepte beneden ons, als boven ons, want het goot cats and dogs.

Ook hebben we het bedrijf van Andrew bekeken, de zoon van Cor.Ze zitten 700 km. bij elkaar vandaan, dus even een dagje helpen is er niet bij.Het is een bedrijf in opbouw, hij bouwt nu een voerplaat.

Woensdag hebben we het museum TE PAPA in Wellington bezocht,waar veel te zien is over de natuur en over de Maori's.

We hebben in de buurt van de ferry een slaapplaats gezocht, want we moesten om 7.30 inschepen.

De vaartocht duurde 3 uur;het eerste schip dat we zagen in Picton heette VOLENDAM.

De ferry was gemaakt in Rotterdam, zo zie je hoe een klein land groot kan zijn en je achtervolgt.