NicoRoel.reismee.nl

Weer in de bewoonde wereld.

Een aantal dagen en nachten waren we op plekken op deze aardbol waar nog geen internetverbinding tot stand kon worden gebracht,maar nu ,weer terug in de buurt van Christchurch,lukt het wel.

We hebben zoveel gezien dat ik het niet meer precies weet enin de juiste volgorde kan vertellen.Aan de hand van de foto's straks zaldat wel beter gaan.

Ontzettende mooie binnenweggetjes in de bergen hebben we gereden met in de diepte riviertjes en beekjes en hoog in de bergen nog schapen.Kilometers lang kom je geen mens tegen,alleen maar prachtige natuur, waar je stil vanwordt.Weidse uitzichten over de oceaan met witschuimende golven, die tegen de rotsen te pletter slaan.Veel zeehonden op de rotsen en verschillende soorten vogelsin de lucht. Mooie schelpen ,stenen en fraai gevormde stukken hout op het strand.

Nog wel in de bewoonde wereld hebben we een ochtendje in Hamner Springs doorgebracht, waar warmwaterbronnen zijn en baden met zwavel,waar je heerlijk in kan dobberen.Je velletje krijgt op den duur een schildpadstructuur, wat met smeerseltjes gelukkig wel weer wegtrekt.

Ook hebben we bij de broers Theo en Martin Sneek uit Groningen hun rotor-melkstal gezien, waarin 80 koeien tegelijk gemolken kunnen worden.Ze melken 1100 koeien en zijn in 3 uur tijd klaar daarmee.Ze zitten op een prachtige plek,werken hard en genieten volop.

karin frissen

wat een magnifiek land ! mooie foto's en verhalen! veel plezier nog,groetjes,karin f.

Richard

Eerst bedankt voor jullie mooie kaart. Om even door te gaan op dat schapenverhaal. Wij hebben vandaag wel 48 rammen laten ophalen door Stuyt. Hij moest zelfs twee keer rijden en ze stonden wel op twee verdiepingen. Dus je merkt al hier in holland gaat het er ook erg ruig aan toe. Groetjes en tot snel

annet en peter

prachtig al die beschrijvingen van natuur en ruimte. De kaart hebben wij ook al ontvangen. Dus dubbel op de hoogte van jullie mooie reis. Dank, dank
Liefs, Annet