NicoRoel.reismee.nl

AAN ALLES KOMT EEN EIND......

De tassen zijn gepakt;het was even duwen en sjorren om alles er in te krijgen,maar 't is gelukt.We horen boven dit hotel de vliegtuigen van Christchurch Airport overvliegen.We zitten er 25 min. vandaan.Morgenochtend 27 febr.(vrijdag )vertrekken we om 11.30 naar Auckland, dan naar Hongkong en dan naar Amsterdam, waar we N.Z. tijd zaterdagavond aankomen, maar Ned. tijd zaterdagochtend.Dus een middag, een avond,eennacht en een dag vliegen(inclusief hier en daar wachten en overstappen).MAAR......... het was/is de lange reis dubbel en dwars waard (geweest;)Ik zou het zo weer doen en Nico ook !!!

Vandaag,donderdag, het Antartic Centre bezocht bij het vliegveld.Een prachtig Informatie Centrum over de Zuidpool,inclusief echte sneeuw en en een storm in een ruimte waar het pittig vroor.Speciale schoenen en jassen waren daarvoor beschikbaar.Veel informatie over alle expedities erheen in de loop der jaren na Scott en Admundsen.Ook nog een aantal leuke pinguins gezien.

De middag doorgebracht aan het strand van Woodsend,heerlijk weer. Strand en zee(Pegasus Baai) zonder einde en nauwelijks een levend wezen te ontdekken. Langs de vloedlijn geslenterd en mooie schelpen gevonden.In de auto ging het steeds vreemder ruiken de laatste dagen:het bleek een de schelpen te zijn van mijn verzameling,waar nog een levend iets ín zat.