NicoRoel.reismee.nl

Vrijdag de dertiende

Vrijdag de dertiende was een topdag,zowel wat het weer betreft als wat betreft hetgeen we gezien hebben.Eerst een wandeling naar de vuurtoren op Cape Foulwind bij Westport en daarna naar de zeehonden (Seal Colony).Prachtig om te zien, de zeehonden op de rotsen en spelend met de woeste golven.Op de rotsen hebben ze wel een schutkleur, maar hoe langer je kee, hoe meer je er zag.

Maar het mooiste moest nog komen en dat waren de PancakeRocks en de Costal Scenery.Geweldige hoge golven die gevangen tussen rotsen uitelkaar spatten.Sommige golven verdwenen in een hole in de rots en kwamen er als een spuitende fontein op een andere plek weer uit.Wat een geweld en wat een geluid, erg indrukwekkend.Borden langs de weg waarschuwden over overstekende ......pinguins, maar er stak er geen een over toen wij er aan kwamen.Gelukkig maar voor de pinguin.De weg langs de westkust van het eiland,langs de Tasman Zee is wonderschoon met magnifieke uitzichten op de zee.De weg kronkelt en slingert en klimt en daalt.Soms word je er draaierig van en dan ook nog links rijden.Knap werk van de mannen,want het blijft vreemd om te doen.

We zitten nu in 2 gloednieuwe appartementen(open vanaf jan.)vlak bij Shantytown,een openluchtmuseum over de goudzoekers,die hier in de 19 eeuw volop waren.wij moeten vanavond ook maar eens gaan spitten....

Veel groetjes van ons en voor alle lezers:veel goeds.

Gerrit

Roel, pas maar op, voordat je het weet heb je het in je rug van dat spitten en verdwijnt je winst naar de fisio terapeut.
Jullie hebben het goed naar je zin als ik het zo beluister, mooi weer en een mooie omgeving en veel te zien denk ik.
Hier gaat alles z'n gangetje, het weer is een beetje kwakkelend en af en toe is koud, maar voor de rest mogen we eigenlijk niet mopperen.

Doe de groeten aan Nico en de anderen en geniet er maar van, Gerrit en Koos.

Meie

Ha bofkonten,

erg leuk al die verhalen en foto's! Zo te zien hebben jullie al aardig door hoe veelzijdig NZ is qua natuur, landbouw en weer! Erg indrukwekkend die kust en ja de wegen zijn inderdaad niet zo recht als hier....Erg luxe onderkomens en interessant om die bedrijven te bekijken. Is het een beetje betaalbaar daar? Gaan jullie ook nog naar het Abel Tasman park (is echt aan aanrader, kan je heel mooi wandelen)?
Hier is alles ok. Nu weer wat kouder, -15 en sneeuw.... Hopelijk is het morgen beter, want dan is er een kleine marathon op Sylvan Lake (daar hebben ze sinds een week een 1 km track gemaakt). Best druk op het werk, maar vandaag ben ik thuis om te studeren...
Heel veel plezier verder nog!

Groeten van H&M

Henk en Lia

hallo Nico en Roeleke
Alles OK hier, en volgens mij bij jullie ook, heel langzaam wordt het hier ook lente, de sneeuwklokjes staan in bloei en de eerste 2 lammetjes zijn 10 feb. geboren en tegelijkertijd is Roos bevallen van 'n zevenling. Genieten jullie maar lekker van jullie vakantie ,dan genieten wij van jullie verhalen en foto's.
Groetjes van Henk en Lia.

truus janse -verhaar

Hoi vakantievierders ,
Tjonge wat een goede tijdsbesteding , te gek !!!
Bedankt voor je e-mail Roel.
Het gaar hier ietsje, pietsjes beter maar Piroska heeft een paar flinke dreunen gehad en bijna alle energie is op .
Ze kan het denk ik maar moeilijk bij eten.
A.s donderdag gaan we weer naar Leiden en dan horen we het vervolg nog wel.

Leuk zo om met jullie mee te kijken doe Nico ook de groeten en een dikke klapperd voor julllie beiden en de groeten van Rinse ,Liefs Truus.

Wordt vervolgd !