NicoRoel.reismee.nl

19 en 20 febr. Is het echt februari ??

Niet te geloven dat het februari is......Hier bloeien zoveel bloemen, de koeien lopen buiten, de temperatuur is rond de 20 graden.Vandaag een regendag,maar ach......zelfs in de regen is N.Z. mooi.

Gisteren(donderdag)hebben we gezien dat een veewagen geladen werd met schapen .De wagen met aanhanger had 4 verdiepingen en er gingen 600 schapen in.De schapen gingen naar de slachterij(ik blijf het niet leuk vinden,maarals dat niet gebeurde, zou er voor ons en andere mensenhier geen plaats zijn,dan zag N.Z. wit van de schapen)Ik eet ook geen schapen/lamsvlees even ter verduidelijking.

We hebben het schiereiland bij Dunedin bezocht en over prachtige binnenweggetjes gereden.Op de top is een albatros centrum, beetje erg commercieel.Prins Charles heeft het centrum ook bezocht en er is een tegel met zijn naam ingemetseld.Met de onze zijn ze nu bezig !

Er is op Otago Peninsula(het schiereiland) ook een gedeelte afgezet voor de geel-oog pinguin.Daar heen kun je eem excursie maken.Er zijn nog slechts 600 paren over de hele wereld en ze worden dus beschermd.Er is een pinguin-hospitaaltje.

Vandaag de Moeraki Boulders gezien;dat zijn grote ronde stenen op het strand.(zie foto)

Anja Breedveld

heerlijk 20 graden, mmm, hier een krappe 5 tot 6 en miezerig, geniet van iedere minuut en dank voor de heerlijke verhalen en prachtige foto's. XXanja

Gerard, Rineke, Jennifer en Bryan

Hoi vakantiegangers,
Lekker genieten zeker in het mooie Nieuw-Zeeland. Het is al weer een hele tijd geleden dat we elkaar hier in Canada ontmoet hebben. We zijn iets bekender met To en Bernard, onze buren. Er is trouwens nog geen baby, wie weet zijn To en Bernard toch nog op tijd terug. We wensen jullie nog heel veel vakantieplezier en we zijn benieuwd naar jullie vakantiefoto's. Een goede reis terug en tot ziens.