NicoRoel.reismee.nl

Vrijdag de dertiende

Vrijdag de dertiende was een topdag,zowel wat het weer betreft als wat betreft hetgeen we gezien hebben.Eerst een wandeling naar de vuurtoren op Cape Foulwind bij Westport en daarna naar de zeehonden (Seal Colony).Prachtig om te zien, de zeehonden op de rotsen en spelend met de woeste golven.Op de rotsen hebben ze wel een schutkleur, maar hoe langer je kee, hoe meer je er zag.

Maar het mooiste moest nog komen en dat waren de PancakeRocks en de Costal Scenery.Geweldige hoge golven die gevangen tussen rotsen uitelkaar spatten.Sommige golven verdwenen in een hole in de rots en kwamen er als een spuitende fontein op een andere plek weer uit.Wat een geweld en wat een geluid, erg indrukwekkend.Borden langs de weg waarschuwden over overstekende ......pinguins, maar er stak er geen een over toen wij er aan kwamen.Gelukkig maar voor de pinguin.De weg langs de westkust van het eiland,langs de Tasman Zee is wonderschoon met magnifieke uitzichten op de zee.De weg kronkelt en slingert en klimt en daalt.Soms word je er draaierig van en dan ook nog links rijden.Knap werk van de mannen,want het blijft vreemd om te doen.

We zitten nu in 2 gloednieuwe appartementen(open vanaf jan.)vlak bij Shantytown,een openluchtmuseum over de goudzoekers,die hier in de 19 eeuw volop waren.wij moeten vanavond ook maar eens gaan spitten....

Veel groetjes van ons en voor alle lezers:veel goeds.

De oversteek naar..... en de eerste dagen op het Zuider Eiland.

Hallo allemaal,

Inmiddels aangekomen in Westport na een regenachtige dag door de bergen zitten we in een gezellig huis.Straks gaan we even kijken naar de zeehonden die hier volgens de folders en reisboeken op een rots behoren te liggen.

Vandaag(donderdag)zijn we de Swing Bridge in Buller's Gorge overgelopen, dwz overgewiebeld.Het is een hangbrug over de rivier de Buller.Het was best eng;het was nat, zowel in de diepte beneden ons, als boven ons, want het goot cats and dogs.

Ook hebben we het bedrijf van Andrew bekeken, de zoon van Cor.Ze zitten 700 km. bij elkaar vandaan, dus even een dagje helpen is er niet bij.Het is een bedrijf in opbouw, hij bouwt nu een voerplaat.

Woensdag hebben we het museum TE PAPA in Wellington bezocht,waar veel te zien is over de natuur en over de Maori's.

We hebben in de buurt van de ferry een slaapplaats gezocht, want we moesten om 7.30 inschepen.

De vaartocht duurde 3 uur;het eerste schip dat we zagen in Picton heette VOLENDAM.

De ferry was gemaakt in Rotterdam, zo zie je hoe een klein land groot kan zijn en je achtervolgt.

Laatste dagen op het Noordereiland.

Hallo Medereizigers,

Het is ontzettend leuk om reakties van jullie te krijgen, dus hartelijk dank en ga zo door(als je even tijd hebt , uiteraard)

Het is nu dinsdagavond 19.00 en we zijn in Wellington in een Motel en morgenochtend vroeg gaan we op de ferry naar het Zuidereiland.

Vandaag verschillende buien gehad, is goed voor het land, zullen we maar zeggen.

Het Te Papa -Museum in Wellington bezocht,een van de grootste moderne musua ter wereld met een opppervlakte van 36.000m(vierkante..)Er bevindt zich de grootste Maori-verzameling van het land :houtsnijwerken,delen van huizen,wapens, boten ,heilige groene stenen.

Veel gedroogde planten en 65.000 vogels en skeletten van zeezoogdieren en op de 5de en 6de verdieping kunstwerken van de Maori's en andere bewoners van N.Z. Er hing een kleine pentekening van Hollare van schepen op de Zuiderzee.

In Bull, waar we afgelopen nacht sliepen, was een Hollandse winkel, die veel Delfts Blauw, klompen en Nederlandse boeken verkocht.

En er hing een supergrote poster van het Havenrak in Broek.De eigenaar hield stug vol dat het Durgerdam was.......eigenwijze mensen heb je dus overal.

Het Tongariri National Park was adembenemend mooi met meerdere hoge bergen(2797m.)wat eigenlijk vulkanen zijn.Aan de top lag sneeuw.In de Rangipo Desert was het heet en stoffig.Het is een oefenterrein voor het leger.

Lake Taupo is ruim anderhalf keer het Ysselmeer en is in 186 na Chr. ontstaan door een gigantische vulkaanuitbarsting, waar stenen met 900 km. per uur werden uitgespuwd.

We hadden daar een mooie zomeravond aan de rand van het meer met de ondergaande zon en daarna een lekkere temperatuur.

Ook in de regio Taupo(midden van het Noorder Eiland) ligt het gebied The Craters of the Moon met stomende gaten in de grond en modderpoelen die blubberen.

Onderweg veel koeien ,op andere plaatsen weer fruitteelt(KIWI's en avocado's) , dan eindeloze akkers met mais en vandaag gebieden met schapen in overvloed.

De boot naar het Zuider Eiland hebben we al zien liggenen morgen ochtend (11 febr.) gaan we er om 7 uur naar toe.

Ik hoop dat jullie het ook redden in het koude Holland en nog koudere Canada en iets voelen van de warmte die we mee sturen.

Bij Cor en Christine in het strandhuis.

Hallo allemaal,

We zijn nu in Maurangui bijTaurengo in het strandhuis van Cor(Cor heeft ooit stage gelopen bij Henk en Nico op het bedrijf)en Christine die hier na toe geemigreerd zijn in 1983.Ze hebben goed 'geboerd'en hebben nooit spijt gehad van hun beslissing om hier naar toe te emigreren.De deuren van hun emigratiekist zijn verwerkt tot staldeuren.Zo moet je werken als je met niets begint.

Nu hebben ze 2 bedrijven met totaal 800 koeien en een kleine 400 bunder land.

Vandaag hebben we rondleiding over hun bedrijf en land gehad en vanavond lekker gegeten bij een turks restaurant met de voorkant open vanwege het mooie weer.

De laatste twee nachten geslapen in een appartement op een heuvel in de Coromandel bij een vrouwdie alpaca's houdt en de wol spint en verwerkt.

Vrijdag was een nationale feestdag en was het erg druk.We waren op een strand dat HOT BEACH heette.Alsje daar een kuil spitte in het zand, kon je in heerlijk warm water zitten.

Op sommige plaatsen was het water zelfs heet.We hebben ook gezwommen in zee met beste golven.

Donderdag hebben we een grot bezocht met glimwormen aan het plafond.Deze leven van muskieten,die door het licht aangetrokken worden.Het leek net een sterrenhemel.Heel mooi was dat.

de tweede dag....alles twee keer

We hebben nu kamers in een motel in KERIKERI.

KERI is zo mooi, dat ze het twee keer zeggen.

Wij hebben vandaag ook zowat alles twee keer gereden, niet omdat het zo mooi was, maar omdat we verkeerd bleven rijden.Gelukkig was het ook heel mooi.

Ondanks dat de Kauribomen groot en dik waren, konden we ze eerst niet vinden.

Ze waren zeer imposant, dus het zoeken waard.

Ook hebben we een gravelroad van 52 kilometer gereden met allemaal slingerbochten.

Nu zitten we dus aan de oostkust.

eerste echte vakantiedag

Na veel vliegen en wachten enz. waren we eindelijk in Hongkong en konden welgeteld 2 uurtjes doorbrengen op onze dagkamer,terwijl we 8 uur wachttijd hadden tussen 2 vluchten in..Toen weer veel en ver vliegen en waren we in Auckland.

Daar was het heerlijk weer en hebben we een dagje uitgerust tot onze vrienden uit Canada ook arriveerden in Auckland.Dat was vanmorgen om 6 uur.Nu is het 's avonds half 10 en hebben we al veel mooie natuur van N.Z. gezien en het is in EEN woord prachtig .Het Kauri museum bezocht en toen verder noordwaarts.Helaas lukt het draadloos internetten op de laptop nog niet.dus laten de foto's nog even op zich wachten, aangezien ik dat nog niet snel kan en de foto's moet verkleinen lukt datnog nietin zo'n druk internetcafe.

Al bij al hebben we al veel moois gezien en veel gelachen en dat doet 'de mens' goed.

We verblijven nu in een super-villa met prive zwembad, echt niet te beschrijven zo mooi !

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

roeleke

Voorbereidingen.

Vrijdag de 30 ste nadert met rasse schreden,dus nu moeten de koffers van zolder en de kleding enz. de koffers in.

Nico is nog druk met het afronden van de boekhouding en woensdag moeten alle schapen (400 stuks) andere, n.l. electronische oornummers in.Dat zijn dus welgeteld 800 nummers.

Ikzelf ben nog druk bezig mijn rug en de rest van mezelf in goede conditie te krijgen m.b.v. acupunctuur, fysiotherapie en slaap (geen problemen mee!)om de reis en uiteraard de tijd erna goed te doorstaan.

Nieuwe hakken onder de wandelschoenen, internationaal rijbewijs op laten halen(bedankt Freek),paspoort verlengd,boeken geleend met dank aan Col en Thea,afscheidspannekoek gegeten met Thea, morgen etentje met Lidia,1 koelkast leeg gemaakt, verjaardagscadeautje voor Nicole gekocht(voor de eerste keer in 30 jaar niet op haar verjaardag) en dit reismeeweblog geopend(met dank aan Karin voor de tip) enz. enz.

Het is een heerlijk vooruitzicht om 4 weken te mogen reizen en genieten in een van de mooiste landen van de wereld.